Sandvika – Holmenskjæret – t/retur….

14 februar 2019. Som bevegelse i arbeidstiden (BIA) skulle jeg denne gangen ta en tur/retur til Holmen fra Sandvika. En nokså enkel og grei tur, men noen utfordringer skulle det bli siden jeg ikke skulle løpe med pigger.

Fra SBC-bygget tok jeg Jongsåsveien til Thon Hotel Oslofjord før jeg fortsatte langs Sandviksveien, Billingstadsletta og Fekjan til Holmen. Stort sett var det greie forhold, dvs. lite is og glatte partier. Sola varmet og det var liksom litt vår i luften. Herlig tenkte jeg mens jeg krysset Slemmestadveien på gangbru. Meningen var å returnere delvis samme vei, men så fikk jeg øye på Holmenskjæret som badet i solen og jeg bare måtte ut dit.  Og her forteller bilder mer enn ord…

Holmenskjær Båtforening i Asker og Bærum

 

Holmenskjæret

 

Utsikt fra Holmenskjæret mot Leangbukta og Konglungen

 

Holmenskjæret

 

Fra Holmenskjæret tar jeg gangvei til Neselva hvor jeg krysser denne og tar Elveveien og Årengveien videre. Her var det stedvis nokså glatt, men det går greit. Jeg tar deretter Nesbruveien forbi IKEA på Slependen til Billingstadsletta og tilbake til SBC-bygget samme vei som jeg kom. Mulig var det det vårlige været som hjalp for det gikk nokså lett hele veien.

ca 11,4 km

1:06

#budstikka #bærum #holmenskjær #bevegelseiarbeidstiden #løpetur #runforfun #mosjon #running

Se tur på Strava

Flere bilder fra samme tur;

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top