Løpetur på bar asfalt fra Haraløkka til Ryen – Oppsal….

18 februar 2019. Fra Haraløkka følger jeg Bølerlia til Nøklevann skole og deretter ned “skolebakken” til Rustadsaga og Generalen. Det var litt glatt i skolegården og ned bakken, men langs Generalen og Skullerudveien, var der bar asfalt. Jeg nyter derfor turen videre over Abildsø og Ryen før jeg fra gangvei svinger til høyre inn Plogveien som jeg følger opp til Manglerud T-bane St.

Thoftedals vei og Rognerudveien i front. Harry Fetts vei (ned til venstre) går ut i Østensjøveien. Østensjø skole bak til venstre – 1962 (oslobilder.no)

 

Herfra tar jeg gang- og sykkelvei langs t-banen et stykke før jeg fra gangbru over E6 tar Thoftedals vei til Harry Fetts vei og Østensjøveien. Jeg følger deretter Østensjøveien til rundkjøring hvor jeg svinger til venstre inn Haakon Tveters vei. Hele veien har det vært bar asfalt, noen steder børstet mens det andre steder har vært mye grus, men helt OK.

 

Oppsal gård i front, Oppsal senter med Haakon Tveters vei, Skøyenåsveien til venstre og Vetlandsveien til høyre. Trikkesporet til Østensjøbanen med vendesløyfe som var i bruk da Oppsal var endeholdeplassen fra 1926 til da banen ble forlenget til Bøler i 1958 – foto 1962 (oslobilder.no)

 

Fra Oppsal tar jeg Østmarkveien til Generalen og langs denne et stykke før jeg løper opp Olav Nygårds vei til Haraløkka. Det var herlig å løpe på bar asfalt og enda bedre var det at jeg underveis ikke kjente noe “murring” fra PF-foten. Herlig.

ca 11,8 km

1:10

#løpetur #mosjon #trening #runforfun # running #turogtrening

Se Strava

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top