14 – 17 november 2011 Østmarka – Vestmarka

14 november

Felles trening med Team Paulsen. Løper til- og fra

Skullerudstua. Etter ca 20 min oppvarming er vi i

krysset ved Skraperud. Her går vi sammen 2 og 2 og løper

to stolper opp med en hengende bakpå, 3 ganger

hver. Litt balansetrening, og så to ganger bakkeløp

uten staver. Deretter med staver, opp til hytta 3-4

ganger og så neste bakke opp mot Fjellstad 3-4 ganger.

Vi avslutter i krysset ved Hullet med løp i 3 retninger, 2 og

2  som i stafett og 2 ganger hver. Noe kjølig denne kvelden

og det var godt å ha på seg lue og vanter.

 

Ca 10 km, 2 t

 

17 november

Trim i arb.tiden. NK, Øystein og jeg med staver, fulgte Sandvikselva og Skuiveien

forbi Franzefoss til Vøyenenga og Kirkerudbakken.

 

 
Øystein ved Franzefoss og Sandvikselva.

 

                 
                    Kirkerudbakken?.skal vi opp der? spurte Øystein

 

Planen var å gå bakken opp 3 ganger. Vi startet på første runde og NK

løp, mens Øystein og jeg gikk. Underlaget hadde frosset noe til men ellers

greit. NK som vart førstemann oppe hadde løpt nesten hele veien opp. Så

kom jeg opp og Øystein litt etter der igjen. Denne gangen var sikten bra

og vi nøyt utsikten.

 

      
             NK på toppen av Kirkerudbakken

 


Utsikt mot Kolsås

 

   
           og mot Sandvika med fjorden i bakgrunnen

 

Vel nede igjen takket Øysten for turen og returnerte til Skattens hus.

NK og jeg startet på ny runde. NK som løp tok drøyt halve bakken og ned

igjen for så å løpe denne på nytt. Dette mens jeg gikk til tops for andre

gang og så en tredje gang. Vel nede så jeg at rundetidene var noe

bedre enn sist, dvs. 7.28 ? 8.13 ? 8.35.

 

Vi forlot Vøyenenga/Kirkerudbakken og tok samme vei tilbake til Skattens hus.

En flott tur sa NK, som synes det var morsomt med bakkeløp.

 

Ca 12,5 km, 1 t 43 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top