Østmarka; Solskinnstur fra Skullerud til Grønmo Friluftsområde……

20 januar 2022. Vel vitende om at det kunne være glatt enkelte steder valgte jeg allikevel sko uten pigger. Det skulle imidlertid vise seg å være greit da det var tør snø og rim på is.

Fra Haraløkka tok jeg brøytet grusvei, som var godt strødd, til Rustadsaga før jeg satte kursen mot Generalen. Denne tar jeg videre mot Skullerud, over Ljanselva og opp til Vannverket. Pussig nok, skulle jeg også denne gang, møte Einar – han under brua og jeg over brua. Han skulle ta noen runder på Skullerud Idrettsanlegg der Skiforeningen kjører løyper hver dag. God tur sa vi og så fortsatt vi hvert til vårt.

 

Lysløypa mellom Skullerud og Grønmo

 

Fra Vannverket tar jeg lysløypa til Grønmo og deretter en skogsvei et stykke før jeg krysser over Grønmo Friluftsområde. I den grad det går an å nyte løpetur på stedvis glatt underlag – så var det nettopp det jeg gjorde. Se bilder…

 

 

 

Se mer om Grønmo Friluftsområde HER;

 

 

 

 

Vel over på motsatt side passerer jeg Nedre Grønmoputt før jeg fra parkeringsplassen tar Grønmoveien til Enebakkveien. Denne følger jeg ned til Klemetsrud og videre på gangvei til Brenna og Dalsåsen. Det er stedvis nokså glatt, men det går greit.

 

Skullerudbakken

 

Jeg tar Vinterveien til Skulleruddumpa hvorfra jeg går opp Skullerudbakken til Johan Scharffenbergs vei. Straks etter Skullerud næringspark og at jeg enda en gang hilste på Einar, som var i løypa, tar jeg Generalen tilbake til Rustadsaga og hjem delvis samme vei som jeg kom.

Ca 14,7 km

1:35

Se tur på Strava HER:

 

 

Se også tur på Strava HER; da Einar og jeg, sist mandag, løp Nøklevann rundt inkl. Mariholtet.

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top