Kveldstur i flott solnedgang; Haraløkka – Haugerud – Tveita….

1 mars 2021. Ettersom skiføret i Østmarka forsvant like brått som det kom og at det fortsatt er mye is på sti og vei, er det helt ok med løpetur på landveien.

At Run4life og Sportsmanden fortsetter med motivasjonsutfordringer – er helt “toppers”. Og det er fint å kunne dele trening osv med andre og samtidig bli motivert for å nå sine egne mål – enten det er å løpe raskere, mer, lengre eller bare oftere. Mitt mål for 2021 er å løpe lenger enn noen gang på ett år og da er det både inspirerende og motiverende å se hva andre gjør.

Fra Haraløkka tok jeg Olav Nygårds vei, Generalen og Hellerudveien til Hellerud før jeg fortsatte på turvei forbi Haugerud kirke. Underveis lar jeg meg imponere av en solnedgang der horisonten står i fyr og flamme.

 

 

Jeg legger om planlagt rute da jeg svinger til venstre inn Dr.Dedichens vei og deretter Tvetenveien. Tanken var å løpe langs denne forbi Haugerud og Hellerud til Tveita for om mulig å se at himmelen står i brann enda bedre. På brua ved Tveita er utsikten god og det er lett å bli tatt av øyeblikket.

 

 

 

 

Jeg følger Tvetenveien et stykke før jeg tar inn Stordamveien og Damfaret. Her er jeg på gamle og kjente trakter da jeg passerer Godlia kino (T-bane St.) og bygningen med det gamle bakeriet der vi etter skoletid kjøpe verdens beste Punchruller- og boller.

 

 

Godlia vel med kino og S-laget – 1982 (oslobilder.no)

 

I neste veikryss tar jeg til venstre inn Håkon Tveters vei. Det stiger jamt opp forbi Skøyenåsen T-bane St., men det går greit og straks etter kommer jeg til Oppsal senter. Ikke så mye igjen av det gamle senteret som i sin tid hadde alt delvis under samme tak.

 

 

Oppsal senter – 1964 (oslobilder.no)

 

Jeg følger Østmarkveien til rundkjøring ved Beverlia og deretter tilbake til Haraløkka samme vei som jeg kom. Det er herlig med slike kveldsturer på bar asfalt akkompagnert med en flott solnedgang.

Ca 11, 8 km

1:11

Se tur på Strava HER:

Og mer om Sportsmandens motivasjonsutfordringer HER:

Flere bilder fra samme tur;

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top