25 februar 2013 Landevei

25 februar

 

Fra Haraløkka langs Bølerlia til Nøklevann skole, ned skolebakken til Rustadsaga og så langs Obersten til Skullerud. Tar til venstre ned Skullerudbakken og vinterveien videre til Brenna/Dal.  Her tar jeg til høyre og følger Dalsveien ? Mortensrudvn videre. Hadde tenkt å følge Mortensrudveien til Ljarbruveien, men klarte å ta feil i en rundkjøring og passerte Stenbråten skole på oversiden der jeg fulgte en gangvei. Var ikke lenger sikker på hvor jeg var og fulgte derfor Gml Bygdevei et stykke. Surret rundt i et boligområde en stund før jeg fant frem til Stenbråtveien som gikk i den retning jeg hadde tenkt meg. I neste veikryss tok jeg til høyre og var atter i Mortensrudveien. Denne fulgte jeg forbi Kantarellen og ned til Ljarbruveien. Gangvei til Klemetsrud langs Gjersrudbekken, krysset Sørliveien og fulgte gangvei videre forbi Dal/Brenna, vinterveien til Skulleruddumpa.

 


Klemetsrud – Sørliveien (gml bilde)

 

Klyver opp skråningen til Skullerudbakken og så langs Obersten til Rustadsaga. Går opp skolebakken og langs Bølerlia tilbake til Haraløkka. Det ble noe lengre enn jeg hadde tenkt meg, men en fin tur allikevel.

 

Ca 19,3 km

1 t 54 min

 

74,6 km

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top