4 mars 2013 Landevei

4 mars

Hadde egentlig tenkt å ta meg en tur på ski i Østmarka med hodelykt men med mye bøss i løypene samt harde og isete spor, valgte jeg heller en tur med joggesko langs landeveien.

 

Fra Haraløkka, ned Olav Nygårds vei og langs Ytre Ringvei forbi Trasop skole til Hellerudveien. Tar til høyre inn Hellerudveien og så videre langs denne til Tvetenveien og rundkjøring. Krysser Tvetenveien og fortsetter så nedover til Alna og Gml.Strømsvei. Denne følger jeg til Ole Deviks vei og Tvetenveien i bunnen av bakken. Tanken var å ta et langt drag opp Tvetenveien, og som tengt så gjort. Bakken som er ca 1,2 km, er både bratt og lang og etter 8 min 30 sek var jeg på brua. Her tok jeg til høyre og fulgte Ytre Ringvei tilbake til Olav Nygårds vei og Haraløkka. Det var stort sett bart og fint langs veien men is enkelte steder.

 


Olav Nygårds vei

 

Ca 14,1 km

1 t 20 min

 

88,7 km

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top