Haraløkka – Klemetsrud – Hauketo – Sæter…

9 mars 2020. To dager etter lang skitur og fortsatt litt stiv og støl, skulle jeg møte Einar i Skulleruddumpa for felles løpetur. En rolig langtur (over 15 km) for restitusjon.

Fra Haraløkka tok jeg for anledningen en sølete grusvei til Rustadsaga og Stallerud før jeg fortsatte forbi Skullerud skole og deretter ned Skullerudbakken.

 

Herlig med sol og lysere kvelder som her ved bommen mellom Rustadsaga og Stallerud

Presis kl 17.45 dukker Einar opp og sammen tok vi Vinterveien til Dal – Brenna og en turvei videre til Klemetsrud. Bena som var stive og støle ble bare bedre og bedre ettersom vi løp. Ingen vondter noen sted. Fra Klemetsrud tar vi gang- og turvei langs Gjersrudbekken til Hauketo hvor vi krysser Nedre Prinsdalsvei på gangbru.

Herfra hadde jeg belaget meg på at vi skulle gå opp brattbaken, men Einar hadde andre planer og satte kursen mot Enebakkveien. Vi løper nesten hele bakken opp til Ljabru før vi fortsetter til Sæter. Her tar vi til høyre inn Nordstrandveien som vi følger videre frem til Veikryss. Her takker vi for følget og fin tur før Einar tar Oberst Rodes vei mens jeg følger Nordstrandsveien til Skulleruddumpa.

 

Skulleruddumpa med Leirskallen i bakgrunn (gml:foto)

Jeg vurderte å gå opp Skullerudbakken, men bråbestemte meg for å ta gang- og sykkelvei langs E 6 til gangbru der jeg klyver opp skåningen. Straks etter tar jeg Skullerudveien og Generalen til Skullerud skole hvorfra jeg tar samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En herlig langtur hvor stive og støle ben ble helt fine underveis.

 

Veien inn fra Stallerud er en av flere innfallsporter til Rustadsaga, Nøklevann og Østmarka

Ca 17, 1 km

1:53

Se tur på Strava

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top