Frisk morgentur før hjemmekontor….

15 oktober 2021. Det var bekmørkt ute og helt nødvendig med refleks (noe annet vil være idioti) da jeg skulle ta en frisk morgentur før hjemmekontor.

Fra Haraløkka tok jeg Bølerlia til Nøklevann skole og «skolebakken» ned til Rustadsaga før jeg fortsatte videre langs «Generalen» og Skullerudveien. Det er ca. 6-8 grader, klar fin luft og tør asfalt – bare å nyte. Jeg passerer Langerud før jeg i neste veikryss tar til venstre inn Enebakkveien og deretter gangvei til Skullerud-dumpa.

 

 

 

 

Herfra tar jeg Vinterveien, som går fra Leirskallen til Klemetsrud via Dal og Brenna. Veien følger et bekkefar som ble brukt som vintervei til Oslo fra middelalderen av.

Fra Klemetsrud tar jeg gangvei langs Ljabruveien og Gjersrudbekken til Hauketo. Et fint strekke på ca.2,7 km.

 

 

Jeg krysser Nedre Prinsdals vei og forsetter langs Ljabruveien et stykke før jeg tar Ekebergveien opp forbi Ljabru til Sæter på Nordstrand. Skulle jeg tar Nordstrandveien til Skullerud eller fortsette langs Ekebergveien tenkte jeg i det det ble grønn mann over fotgjengerfeltet….

 

 

….og dermed fulgte jeg Ekebergveien videre et stykke før jeg tok til høyre inn Lindbäckveien. Deretter tok jeg Freidigveien, Kaptein Oppegårds vei, Mikrobølgen og Langbølgen før jeg tok Glimmerveien videre Steinspranget.

 

 

Herfra tok jeg gangvei ned Griser`n, som er en lokal akebakke bak Lambertseter stadion. Bakken er kort, men da blir det ikke så slitsomt å gå opp igjen (haha). Tidligere lå det et grisehus ved denne bakken og derav navnet. Jeg krysser Europaveien og går så opp skråningen til Skullerudveien og tilbake til Haraløkka samme vei som jeg kom. En frisk morgen tur og litt senere på jobb, men fin start på dagen.

Ca 18,2 km

1:57

Se tur på Strava HER:

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top