Sørkedalsløpet 2017

Sørkedalsløpet 2017 – det 43 i rekken. Sølete løpsfest i regnvær stod det å lese på Sørkedalsløpets hjemmeside og jammen skulle de få rett. Sølete var kanskje bare fornavnet for om man legger til gjørme så er nok det mer treffende, men gøy skulle det bli uansett.

Både Baker Hansen og Preben er klar for Sørkedalsløpet 2017

Både Preben og jeg var tidlig ute og mens vi rusler rundt i startområdet, forteller jeg om løypa fra sist gang jeg var med i 2012. Tiden gikk imidlertid fort og da kanonen (som brukes som startpistol) var rigget, var det straks klart for start. Vi var litt usikre på hvilke bås vi burde velge iht forventet sluttid osv., men med ønske om god tur og lykke til, så valgte Preben nr 5 og jeg nr 6.

Straks klart for for pulje 1 i det 43 Sørkedalsløp

Kanonen smalt så bakken ristet og så var første pulje i gang. Deretter smalt det hver andre minnutt og før jeg visste ordet av det så var det min tur. Enda en gang smalt kanoen og så satte vi avsted. Først en rolig runde inne på grusbanen og så bar det rett til skog. Men ikke slik jeg husket for løypa tok straks av til høyre og fulge deretter skiløypa videre. Hmm dette var nytt, men da vi kom til grusveien, tenkte jeg at nå går det ned til Sørkedalsveien og videre over Sørkedalselva. Men nei da, løypa svingte like brått til venstre og oppover der vi skulle ha kommet nedover. Her er det bare å følge på tenkte jeg og innså at løypa denne gangen var helt ny siden sist gang jeg var med. Underlaget som for det meste var vann, gjørme og søle var greit nok, men enkelte steder var det fin sti.

Løypa som var både tøff og krevende, var også morsom. Bratte skrenter opp og ned og ikke så lett å løpe, men da vi kom ut på Lønnåsveien etter ca 8 km, var det bare å slippe på. Det var herlig å løpe nedover og etter 1,5 km, tok løypa av fra veien og fulgte rød løype videre. Her var det mer leire enn søle og det var stedvis vanskelig å holde seg på bena, men vel ut på grusen, var det bare å spurte i mål.

Godt fornøyd med gjennomført løp gikk jeg avsted for å finne Preben. Og straks fikk jeg øye på en brukbart fornøyd Preben med en diger kanelbolle. Han fortalte at det hadde gått nokså bra og særlig de første 4-5 km med god flyt. Deretter ble det mer jobbing, men alt i alt, bra fornøyd.

Uansett vær, underlag osv., så ble dette en fest – for her var det ingen sure miner ? tvert i mot, så var det bare blide fjes å se. Og det er akkurat slik det skal være i et mosjonsløp som dette. Tusen takk til Sørkedalen IF m.fl.

Ca 11 km

1:21:16

Sørkedalsløpet 2012

Resultater m.m., klikk HER:

https://www.strava.com/activities/1169818849

#sørkedalsløpet #krokskogen #runforfun #mosjon #teamsportsmanden #turogtrening

Flere bilder følger:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top