Sentrumsløpet 2012

28 april

          Sentrumsløpet 2012

 

Så var det atter klart for vårens vakre eventyr, nemlig Sentrumsløpet. Med kone og eldste datter med til byen, var vi på plass utenfor Universitetet en drøy time før start som var kl 15.00.

 


Stille og rolig en drøy time før start

 

Jeg hadde meldt meg på med en forventet sluttid på 40-50 min og havnet da i pulje 3 som skulle starte ca kl 15.03. Jeg løp opp mot Slottsparken for oppvarming, tok noen stigningsløp og var så klar får dagens løp. Jeg fant min plass i pulje 3 og var klar til start.

 

Fabian Stang sa noen velvalgte ord, så smalt det i startpistolen og løpet var i gang for eliten og 1 pulje. Ca 4-5 min senere var det vår tur og så var vi i gang. Først gikk det sakte så fortere og fortere. Det gikk greit opp mot slottet og videre, til tross for mye folk, ble det ingen kødannelse noe sted og det gikk greit å løpe.

 


Så var drøyt 7000 løper i gang

 

Været var strålende og alt var perfekt. Jeg følte meg pigg og var ivrig, men tenkte at jeg først måtte passere halvveis og så fikk man se hvordan det ble videre. Passerte 3 km på ca 15 min, og alt fungerte bra og jeg hadde funnet en gruppe som jeg holdt følge med. Gjennom Frognerparken var det mye folk og det var trivelig med tilrop fra tilskuere der vi passerte.

 

Vi rundet et gatehjørne og så gikk det slakt oppover Bygdøy Alle. Passerte 5 km på 24.34 og alt vel. Siden jeg hadde med drikke, passerte jeg drikkestasjonen og fortsatt så videre nedover mot sjøsiden av Rådhuset.

 


I bakken fra drikkestasjonen og ned mot Rådhusplassen

 

I det jeg kommer ned mot Rådhuset, hører jeg noen velkjente rop fra kone og datter og det gikk nokså lett videre. Svingte inn Rosenkrantz gate, rundet Peppes og så tilbake til Rådhusgata. Her fikk vi også se alle de tusener løpere som passerte forbi Rådhuset på sjøsiden og det var et imponerende syn.

 

Nytt i år var at traseen var blitt omlagt, og vi løp forbi Akershus festning på sjøsiden og så tilbake til Karl Johans gate via Festningsplassen. Fra Festningsplassen var det ca 1 km igjen og jeg kjente at det begynte å gå noe tyngre, men synes allikevel at jeg klarte å holde farten oppe og i det vi passerte Stortinget der målseglet vinket i den andre enden, var det bare å gi på det man orket.

 

Med tiden 49,05 hadde jeg perset og var godt fornøyd med gjennom løp. Den nye traseen de siste 2-3 km var flott og det var behagelig med vind fra sjøen i varmen, der vi passerte festingen på sjøsiden.

 


Med medalje for fullført løp

 

Ca 10 km

 

49:05

 

#sentrumsløpet #løp #mosjon #turogrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top