Sentrumsløpet 2011

 

            Sentrumsløpet 2011

 

            Med en plagsom verkefinger og lite søvn startet dagen med at jeg var nødt til å reise

            ned på legevakten for å skjekke fingeren som ikke var god. Etter mye venting og

            diverse legers utalelser, ble det til at fingeren ikke skulle åpnes og jeg ble satt på

            pencilinkur. Jeg fryktet at dagens løp som skulle starte 15.00 ble uten meg, men

            jeg var hjemme tidsnok til å skifte og reise ned til byen igjen. Fingeren bekymret

            og jeg måtte være forsiktig i folkemengden.

 

            
             Det fylles opp en drøy time før start

 

 

             Med en forventet sluttid på 41-50 min, skulle jeg starte i pulje 3 ca kl 15.03. Jeg

             stilte meg tidlig opp i startfeltet og var således klar for start. Har deltatt 3 ganger

             tidligere med samme resultat dvs. 50.08 – 50.10 – 50.00, så målet denne gangen

             var derfor å komme under 50 min.

 

             Starskuddet smalt for pulje 1 og pulje 2 som satte av sted og etter hvert rykket vi

             fremover og så var vi i gang. Jeg stod langt fremme i pulja og det gikk greit opp forbi

             slottet og videre uten særlig kø.

 


i strålende solskinn, løp 6175 Sentrumsløpet

 

Fant en bra rytme og forserte en del underveis opp til vending på ca 3 km, og så

bar det igjennom Frognerparken så støvskyen stod. Alt fungerte bra,  selv fingeren

hadde sluttet å murre. Skjekket klokka etter 3 km og så at jeg hadde 15.09, så tempo var ok.

 

Det var enkelte steder i Frognerparken det ble stans pga krappe svinger, men ellers greit.

Krysset bekken, opp en kneik og så videre opp Bygdøy Alle` der det på toppen

(Ca 5,5  km) var en drikkestasjon. Jeg hadde med drikke og passerte derfor uten noe mer

og ved passering av 6 km skjekket jeg igjen klokka som viste ca 30 min.

 

Jeg var i rute og var fornøy. Helt fantastisk med så mye folk, godt vær og alt under kontroll. Med

ett fikk jeg øye på kona der hun stod og heiet og jeg fikk liksom litt ekstra med krefter

til en god avslutning.

 

Ved passering av 8 km så jeg at klokka viste ca 39 min og tenkte at dette kunne gå.

Jeg konset derfor om å holde ryggen til to karer ( en fra Politiet) som jeg stort

sett hadde holdt følge med hele veien. I det vi runder inn i Akersgaten og videre, prøver

jeg så godt jeg kan å øke farten. Det gjør de to andre karene også, og sammen løper vi alt

vi kan nedover Karl Johan og i mål.

 

Herlig tenkte jeg og skjekket klokka som viste 49.30. Yess ny pers, godt fornøyd med

gjennomført løp fikk jeg en flott medalje som bevis på fullført løp. Fingeren hadde

jeg nesten glemt underveis og nå som jeg ikke løp lenger, begynte den å banke og slå

men men, det fikk jeg heller tåle.


Ny pers og flott medalje for fullført løp

 

Ca 10  km

 

49:30

 

#sentrumsløpet #mosjon #turogtrening #løp

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top