10 mai 2011 Østmarka – tur

10 mai

Er hjemme på grunn av fingeren som ble åpnet mandagen. Kan ikke være inne i

det flotte været, og tar meg en tur i marka. Fra Haraløkka på grus til Rustadsaga

og sti videre til Fjellstad. Opp bakken og blå sti videre til Rundvann. Sola skinner

og det er vakkert i skogen nå da alt er sååå grønt.

 

Jeg tar grusveien nedover fraØstmarkpl. til Trollvann og fortsetter så rett frem

på rød sti der skiløypa svingertil venstre mot Langvann og Smørhullet.

 


                Trollvann

 

 

Det var tørt og fint og underlaget var bra. Har ikke tidligere vært her og nyter nye inntrykk fra

marka. Tenkte i dag at jeg skulle finne bautaen på Spinneren. I et løypekryss tok jeg til høyre

og fulgte sti et stykke frem til neste kryss. Her var det merket rød sti til Spinneren og

Sandbakken P,  rett opp bakken.

 

                 
                         Spinneren, opp bakken til høyre?..hem

 

Vel over bakketoppen og en kolle, forsvant merkene og jeg fulgte umerket sti som gikk i

alle retninger. Jeg skjønte at jeg ikke var på Spinneren og fulgte så et skar nedover til jeg

brått var fremme ved et vann og en leierplass. Jeg kjente igjen stedet fra før der jeg nå

stod ved Askevann..

 


Askevann

 

Tok sti langs vannet og videre på rød sti et stykke og frem til et løypekrysset jeg nylig

hadde vært ved. Det var her jeg hadde tatt rød sti rett opp bakken og over kollen. Jeg tok

nå rød sti til vesntre og mente jeg skulle komme i nærheten av Dølerud.

 

           
                    Svartkulp

 

Jeg kom frem til et vann jeg mener må være Svartkulp, fortsetter på samme sti og kommer

så til nytt løypekryss. Her er jeg kjent og tar til høyre (til venstre Dølerud) og denne gangen

er stia blå.

 

Kommer ut på grusveien litt ovenfor Sølvdobla og følger veien opp forbi Østmarkkpl. til Rundvann

og videre på sti over Skullerudsåsen, ned Fjellstad til Rustadsaga og tilbake til Haraløkka. Jeg så

ikke noe til Bautaen på Spinneren denne gangen, men en flott tur alikevel på ukjente stier.

 

Ca 16,5  km, 2 t 16 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top