Østmarka; Igletjern øst for Fri-Elvåga

25 juni 2014. Etter noen herlige dager på Strømstad Spa & Resort med familie, var det like herlig med en løpetur i Østmarka. Fra Haraløkka til grusbanen og sti opp til Ulsrud. Følger så grusvei til Mariholtet via Sarabråten og over demningen. Været var bra og ikke for varmt. Det passerte en sykkellist i det jeg startet på bakken opp fra demningen, men så tok jeg blå sti til høyre, og straks var jeg oppe på Elvågaveien. Her passerte så den samme sykkellisten.


Nord-Elvåga  (gml: bilde)

Jeg henger meg på ham et stykke før jeg tar blå sti til venstre. Klyver opp en bratt skråning og så ut på grusvei igjen. Her tar jeg til venstre og i det jeg kommer opp de neste bakkene, kommer jammen den samme sykkellisten igjen. Han så noe overrasket ut og lurte nok på hvilke vei jeg hadde tatt, men han sa ingen ting. Jeg fulgte veien videre og frem til krysset ved Igletjern.


sti- og løypekryss ved Igletjern


Igletjern

Her tar jeg sti til venstre og bort til Igletjernet. Tar så noen bilder av tjernet, før jeg fortsetter på samme sti videre mot Elvågaseter og Bjørndalen. Jeg krysser deretter Ellingsrudbekken på fin trebru og løper så på sti langs veien til Mariholtet.


Ellingsrudbekken

Det hadde begynt å regne litt og det var behagelig, men så ga det seg før det ble vått. Fra Mariholtet tok jeg samme vei som jeg hadde kommet via Sarabråten og Ulsrud. På Haraløkka avslutter jeg med stigningsløp frem til bom.

Ca  16,6  km

1:39

#trening #østmarka #tur #mosjon #løp

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top