13 februar 2013 Østmarka

13 februar

 

Etter noen dager med sykdom, var jeg spent på hvordan kroppen ville kjennes og tok derfor en skitur i Østmarka. Forholdene nå er svært gode og med blå ekstra + ett lag med VR 50, dro jeg fra Haraløkka med kurs over vannet til Katisa og lysløypa videre til Mariholtet. Det kjentes godt å være ute men pusten var tung, og jeg tok det derfor veldig rolig. Fra krysset ved Mariholtet tok jeg til venstre og det ble en tur-retur til Haukåsen (Branntårenet).

 

 
Haukåsen – Branntårnet

 

Vel tilbake i det samme krysset, bestemte jeg meg for at jeg skulle stake over Nord-Elvåga til Petersbråtan og videre til Smørhullet.

 


Nord-Elvåga fra nord til syd (3 km)

 

Det gled godt og det gikk greit. Fra Smørhullet tok jeg løype over Langvann og ned til hovedløypa ved Langvannsbekken.

 


Langvann


 

Gikk rolig opp langbakken til Høyås. Her skled jeg nedover forbi Ødegården, Katisa og over vannet til Haraløkka. Det var godt å være ute på ski igjen og tross tung pust, føltes det ok.

 

Ca 21,2 km

2 t 20 min

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top