Østmarka; Nøklevann rundt inkl Branntårnet…

10 november 2014. Med hodelykt, staver og kaldt vann fra oven, satte jeg avsted fra Haraløkka. Jeg fulgte grusvei til Rustadsaga og så videre innover mot Mariholtet siden planen var en tur til Branntårnet på Haukåsen. Ved Katisa hilser jeg på Dennis som kom motsatt, før jeg fortsatte opp bakken mot Trekanten. Jeg bruker stavene ved at jeg går ski-gang inn i bakken for så å øke til elghufs over toppen.

Ved Mariholtet tar jeg til venstre inn Haukåseveien og med lykta påsatt, går jeg rask ski-gang hele veien opp til tårnet. Før jeg returnerer til Mariholtet, tar jeg et foto av tårnet som i mørket, minner mest om et uidentifisert objekt.    

 
UFO observert i Østmarka, hehe

Tross sludd og regn er sikten god, og det går greit nedover langs veien til Mariholtet. Her skrur jeg av lykten og fortsetter så i lysløypa til Sleppa hvor jeg tar til høyre. Passerer Sarabråten, går opp Korketrekkeren, forbi Ulsrud og så tilbake til Haraløkka hvor jeg avslutter med stigningsløp den siste biten hjem. Været til tross, så var dette en fin tur.

Ca 16,1 km

1:46

#østmarka #mosjon #trening #trim #kondisjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top