Landevei; Kolsås rundt fra Sandvika…

13 november 2014. Trim i arb.tiden. Planen var denne gang en runde rundt Kolsås. Fra Sandvika fulgte jeg Engervannsveien og Prestveien til Kirkeveien og så langs denne opp forbi Haslum, Haslum kirke til Gml.Ringeriksvei.

 


Haslum kirke

Det regner og været er nokså ufyselig, men så lenge man ikke blir kald, så går det greit. Jeg fortsetter på en gangvei langs Gml.Ringeriksvei. Det stiger nå jamt, og det gjelder å holde bena i gang. Passerer Godt Haab, Stein gård og Steinstjernet, innen jeg er oppe ved Kolsås alpinbakke.

Stein gård. ” Tradisjonsrik gård beliggende like ovenfor Øverland gård, på vei mot Bærums Verk. Fra Stein fører sti og skiløype nordover i Bærumsmarka, f.eks. til Nygård og Brunkollen. Til gården hører ca. 2000 dekar, hvorav det meste er skog. Noe husdyrdrift og maisproduksjon”. (fakta: Skiforeningen)

Mer om Stein gård her: 

Her i fra, følger jeg en gangvei frem til den deler seg. Tidligere har jeg tatt til venstre opp Øvre Toppenhaug, men velger høyre denne gang. Dette også fordi jeg ikke har tatt denne veien tidligere. Jeg krysser Gml.Ringeriksvei i en undergang og fortsetter så på samme gangvei som nå går bratt nedover til den ender ut i Helsetveien. Her tar jeg til venstre og ikke lenge etter, er jeg på Bærums Verk.

 


Bærums Verk

Fra Bærums Verk følger jeg Lommedalsveien til Bryn kirke, så langs Gml.Lommedalsvei ett stykke, før jeg tar gangvei til venstre. Denne krysser Sandvikselva og fortsetter så videre frem til Bærumsveien hvor jeg tar til høyre. Over elva igjen og så langs denne tilbake til Sandvika og Skattens hus.


Sandvikselva   (gml. foto)

Ca 18,4 km

1:46

#landevei #trening #mosjon #kondisjon

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top