Landevei; Vestmarkvn -Tanumplatået…..

4 februar 2015. Som en av de siste forberedelser til Holmenkollmarsjen lørdag 7 februar, hadde jeg i dag tatt med joggesko for trim i arb.tiden. Hadde tenkt meg en tur langs sjøen rundt Hennie Onstad senteret og Veritasparken, men i det flotte været, valgte jeg heller en tur i høyere områder mot deler av Vestmarka og Tanumplatået.

Fra Sandvika fulgte jeg Sandvikselva et stykke, før jeg fortsatte langs Slependveien og Gml.Tanumvei. Forholdene var bra og det var ikke glatt noen sted. Med sol og blå himmel var det bare å nyte turen videre. Jeg passerte Tanum skole og fortsatte så videre langs Vestmarkveien til Nordre Hole. Her tok jeg av fra veien og fulgte så en sti/vei innover Tanumplatået og Stovivann. Her sier nok bilder mer enn ord;


Fra Vestmarkveien og innover Tanumplatået

Øvre Ringi gård 


Utsikt mot Stovivann. 


Det var magisk på Tanumplatået i dag – Vestmarka


her følger jeg brøytet vei mot Butterud gård. Kolsåstoppene (nordre – søndre) i bakgrunn

Gml. hus langs sti

Fra Butterudveien tok jeg opptråkket sti forbi et gammelt hus, før jeg kom ut på vei ved Søndre og Nordre Stovi. Jeg fulgte Gml.Jahrenvei videre forbi nedre-og øvre Horni og svingte så til høyre i neste veikryss og inn Horniveien.

Horni gård – Søndre Kolsåstopp

Denne gikk bratt nedover og litt glatt var det, men jeg kom meg greit ned til Ringeriksveien/Skuiveien hvor jeg tar til høyre. Ved passering av Kirkerudbakken, øker jeg farten den siste biten (ca 3,5 km) tilbake til Skattens hus. En flott tur over Tanumplatået.

Ca 15,1 km

1:34

#løpetur #trening #mosjon #vestmarka

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1264

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top