Sandvika – Vestmarkseter…

9 oktober 2014. Trim i arb.tiden. Etter at det hadde regnet nokså kraftig hele formiddagen, fikk jammen Yr.no rett da det skulle klarne opp fra kl 12, for ca 20 min senere var jeg klar for dagens tur, og da kom også sola fram.

Planen i dag var å løpe motbakker og hva var vel da bedre enn å ta turen opp til Vestmarksetra. Det er ca 7,4 km en vei og 5 av disse, er stigninger fordelt på 3 partier.

Fra Skattens hus fulgte jeg Sandvikselva ett stykke før jeg fortsatte langs Slependveien til Gml.Tanumsvei og første parti med stigning. Det går greit videre og i det neste parti med stigning passeres Tanum skole før jeg er opp ved veikryss. Her fortsetter jeg så langs Vestmarkveien og straks begynner siste stigning opp mot Vestmarksetra. Litt opp og ned i starten men, fra Gml.Gupuvei stiger det nokså kraftig opp forbi Kattås til bom på Vestmarksetra. Jeg hadde på meg både jakke og lue (?) og det ble svært varmt innen jeg nådde toppen, men greit nok.


Vestmarksetra ved bom

Tok en rask drikkepause og så bar det samme vei tilbake som jeg kom. Jeg forsøkte å få til å “rulle” der jeg nå løp nedover og synes det gikk brukbart. Vel tilbake til Skattens hus, registrerer jeg at anvendt tid er mindre enn før, og særlig hadde det gått fortere nedover enn tidligere.

Opp til Vestmarksetra (7,4 km) 45:50

Ned fra Vestmarksetra (7,4 km) 39:14

Ca  14,8  km

1:25

#løp #mosjon #landevei #vestmarka #trening

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top