18 juli 2013 Dælivann – Kolsås

 

Trim i arb.tiden. Fra Sandvika langs rv 164, over Brynsveien og videre opp til Valler. Det stiger hele veien og det gjelder å finne en passende rytme. Ved rundkjøring tar jeg til høyre og følger Nesveien langs Kolsåsbanen forbi Avløs og frem til Kirkeveien der jeg svinger til venstre. Det fortsetter å stige og ved passering av Haslum kirke flater det ut. Det var nokså varmt og men med vind imot, var det alliekvel behagelig.

 

Haslum kirke

Jeg følger så Gml.Ringeriksvei videre forbi Godt haab og nesten opp til Stein Gård, men tar av til venstre inn Dæliveien hvor jeg passerer noen fine gårder før jeg kommer frem til Dælivannet.

Ved Fleskum gård tar det av en sti som jeg følger ned til Dælivannet. Etter ca 300 er jeg ved vannet, der Christian Skredvig i 1886 malte sitt bilde “gutten med seljefløyten”.


…men hvor er seljefløyten ??

Jeg traff en kar som fortalte at han en gang midt i hver måned siden november 2012, hadde vært å tatt samme fotografi fra samme plass. Ja det må jeg si svarte jeg….., men da kan du jo kansje ta et lignende bilde av meg sa jeg og så knipset han et bilde av meg. Jeg takket for hjelp med bilde, og tok så strake veien tilbake til Skattens hus i Sandvika. En flott tur i flotte omgivelser og spesielt morsomt med Dælivannet.

Ca 11,3 km

1 t 17 min

 

flere bilder samme tur:



Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top