Landevei; Haraløkka – Mosseveien – Hauketo…..

Fra Haraløkka til Nøklevann skole, så ned “skolebakken”, til Rustadsaga og Generalen. Denne følger jeg til Skullerud hvor jeg tar til venstre og ned Skullerudbakken. Fortsetter videre langs Nordstrandsveien, over Sæter krysset, og ned mot Mosseveien. Fra veien nedover, er det bare å nyte utsikten mot Bundefjorden og Ulvøya.


Nordstrandveien med utsikt mot Ulvøya

Etter å ha krysset Mosseveien (ingen gangfelt), fortsetter jeg langs denne utover mot Hvervenbukta. Tross trafikk, er det allikevel fint langs Mosseveien med flott utsikt mot Bundefjorden.

I det jeg passerer Katten, tenkte jeg på noe som hendte en gang da fatter`n og jeg hadde syklet hit for å bade. Fra Mosseveien og ned til stranden var veien kronglete og på en merkelig måte klarte jeg å “tryne” slik at jeg landet i Brennesle. Det i seg selv var ikke så ille for jeg slo meg ikke, men værre var det at jeg kun var iført en shorts. Det ble følgelig ingen bading, for vi hastet hjem så fort vi kunne.


Med vind fra sjøen rett i mot, drar jeg glidelåsen helt opp.

Ved Hvervenbukta krysser jeg E18 og Herregårdsveien, før jeg fortsetter på gangvei til Huketo og Klemetsrud. Her i fra, følger jeg gangvei til Dal/Brenna og så Vinterveien til Sagdammen i Skulleruddumpa. Går opp skrenten forbi Sagstua til Skullerudbakken og så tilbake til Haraløkka, samme vei som jeg kom. Avslutter med stigningsløp den siste biten hjem. En flott tur langs landeveien.


på gangvei mot Dal/Brenna – Vinterveien
 

Ca2 0,8  km

2:14

#landevei #mosjon #trening #tur 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top