Østmarka; Bindingsvann rundt

Lenge har jeg hatt lyst til å ta en runde rundt Bindingsvann i Enebakk. Vi kjører jo forbi vannet som ligger langs Enebakkveien når vi skal på hytta og ofte har det slått meg hvor flott dette vannet er. Særlig utpå høsten er det ekstra flott med masser av farger som speiler seg i vannet. Fortsatt er det tidlig høst men, da sola skinner fra en skyfri himmel, var jeg ikke sen med å benytte sjansen.

Jeg parkerte bilen ved Krokhol og løp deretter videre til Fjell og Bindingsvann langs Enebakkveien. Fra Fjell følger jeg Bindingsveien på vestsiden av vannet og sørover til Gran. Det blir flere stopp underveis for motivene er mange.

 
Her ved Gran står denne karen og nyter utsikten?

Ved Gran krysser jeg over vannet på oppbygd grusvei og kommer så over til Andersrud som ligger sørøst i Bindingsvann. Her deler også veien seg og jeg velger å ta til venstre. Til høyre går veien mot Grusbakken og Durud.


Fra Gran til Andersrud. Ved høy vannstand er alternative klopper langt ut i myra

Jeg følger en skogsvei på østsiden og å en grusvei (Svartholveien). Passerer Svarthol og kommer så frem til Raudsjøvegen.


På østsiden av Bindingsvann, like ved Svarthol

Vel ute på Raudsjøvegen og asfalt, tar jeg til venstre tilbake til Fjell, men først stopper jeg ved Egil Huken.


I nordøst ligger Egil Huken med eget ildsted 

Fra Fjell tar jeg så Enebakkveien tilbake til Krokhol. En flott tur rundt Bindingsvann selv om ikke fargene var på plass riktig enda.

Ca  11,8  km

1:20

#østmarka #friluftsliv #mosjon #trening #tur

Flere bilder fra Bindingsvann rundt følger:















Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Østmarka; Bindingsvann rundt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top