Sandvika – Søndre Kolsåstopp – Gråmagan…

6.april 2017. Trim i arb.tiden. Siden det er en stund siden jeg var på Kolsåstoppen, var det nettopp dit jeg skulle i dag, men før jeg begynte på oppstigningen, tok jeg en tur langs Sandvikselva. 

Og fra SBC-bygget tok jeg en turvei langs Sandvikselva et stykke før jeg fulgte Franzefossveien videre forbi Franzefoss Kalkemølle til veikryss. Her forlater jeg Sandvikselva og fortsetter langs Bærumsveien til Rud VGS før jeg tar turvei opp til Brynsveien. Jeg krysser denne og går deretter opp Toppåsveien til bom.


Blå sti mot Søndre Kolsåstopp

Her i fra følger jeg blå sti opp til Søndre Kolsåstopp. Det går greit og ikke lenge etter, er jeg oppe. Her nyter jeg flott utsikt før jeg følger blå sti til Sætertjern. Underlaget er bra, litt sølete enkelte steder, men ellers greit.


Søndre Kolsåstopp – Bærum


Sætertjern ligger mellom Søndre- og Nordre Kolsåstopp og Gråmagan

Fra tjernet velger jeg å følge blå sti mot Gråmagan. Her var det stedvis is og snø, men inte problem, og straks etter er jeg på Gråmagan. Også her er utsikten bra og jeg tar flere bilder.


Utsikt fra Gråmagan mot Dælivann 

Jeg følger samme sti tilbake et stykke før jeg tar til høyre. Straks etter bærer det nedover og ikke bare er det bratt, men det er “stupbratt” og det gjelder å være forsiktig. Jeg kommer meg imidlertid greit ned uten uhell og fortsetter så videre på blå sti tilbake til bom i Toppåsveien. Men da jeg så en blå sti til venstre mot Gjerdrum, fulgte jeg heller denne. Det gikk greit et stykke, men da sti delte seg uten skilt, ble jeg i tvil om hvilke vei jeg skulle ta. Og returnere var uaktuelt så jeg valgte sti til venstre.

Etter hvert husket jeg at jeg en gang tidligere har vært her, men da kom jeg motsatt vei. Underlaget er bra og med blåveis langs stien, nyter jeg turen videre. Jeg kommer etter hvert ut på Dæliveien like nedenfor Fleskum Gård. Her i fra følger jeg Dælieveien over Valler og Brynsveien videre til BI-parken. Her krysser jeg Sandvikselva og straks etter er jeg tilbake ved SBC-bygget. En flott tur med mange høydemeter.

Ca 13 km

1:48

#mosjon #løpetur #Kolsås #turogtrening #runforfun #budstikka

Flere bilder fra samme tur;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

One thought on “Sandvika – Søndre Kolsåstopp – Gråmagan…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top