Sandvika – Holmen – Hvalstadjordet – Skurstadgata…

12 april 2018. Trim i arb.tiden. Planen var en tur i landlige omgivelser, men først, langs landeveien og Neselva til Holmen.

Fra SBC-bygget fulgte jeg Jongsåsveien til Thon Hotell før jeg fortsatte langs Sandviksveien. Det var 10-12 varmegrader og det var herlig med bare legger. Jeg fulgte Billingstadsletta et stykke før jeg tar inn Nesøyveien og deretter Nesbruveien. Det stiger jamt forbi Ikea Slependen, men det går greit og straks etter å ha krysset E18, går det tilsvarende nedover til Neselva.

Jeg følger delvis Neselva langs Årengveien og Elveveien til Holmen. Her krysser jeg elva og fortsetter langs Fekjan et stykke før jeg setter kursen mot Slemmestadveien og Kirkeveien. Straks etter kommer jeg opp på Hvalstadjordet hvor jeg svinger til høyre inn Skurstadgata. Denne følger jeg hele veien frem til Billingstadveien. Underveis går jeg i de bratteste bakkene, men nyter de flotte omgivelsene. Se bilder.

Kirkeveien – Hvalstadjordet

Skurstadgata

Neselva sett fra Skurstadgata

Skurstadgata til Billingstadveien

Jeg svinger til høyre inn Billingstadveien og straks etter går det nedover. Og siden det har vært nokså varmt underveis, var det behagelig med litt vind i mot. Vel nede på Billingstadsletta svinger jeg til venstre og følger denne til rundkjøring hvorfra jeg tar samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. En flott tur i flotte landlige omgivelser.

Ca 13,3 km

1:27

#løpetur #trening #mosjon #friskluft #turogtrening #budstikka

Flere bilder fra samme tur

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top