Landevei; Sandvika – Høvik – Veritasparken

3 april 2014. Trim i arb.tiden. NK som noen ganger løper sammen med Høvik joggen, insisterte denne gangen, at vi skulle løpe deler av en runde som de ofte tok. Dette innebar at vi fra Skattens hus fulgte Malmskriverveien 150-200 m, før det bar rett opp Anthon Walle`s vei. Her var det bratt og innen vi nådde det høyeste punkt, måtte jeg gå den siste biten opp. En tøff start på turen denne gangen, puh.

NK var imidlertid ikke helt fornøyd da han mente at vi ikke var på rett høyde, og så snudde vi for retur ned bakken. I veikryss nede i bakken, tok vi til høyre inn Sverrestien, og så bar det oppover igjen. Heldigvis husket NK feil, for det var ikke like bratt denne veien og det gikk greit videre. Vi fortsatte så langs Homans vei, Stasjonsveien og langs denne forbi Blommenholm st. til Kirkeveien. Denne fulgte vi videre til Høvik. Tempoet var i perioder høyere enn vanlig, men det var helt ok.

Høvik kirke

Vi krysset E18 og fulgte så Fjordveien til Høvik stadion. Fant en sti ned til sjøen og Kyststien. Det var nokså varmt denne dagen og med jakke ble det i varmeste laget, men her på stien langs sjøen, var det noe bedre.

her går kyststien på utsiden av Heie Onstad Kunstsenter

Vi passerte Veritasparken der blåveisen stod tett i tett, så forbi Henie Onstad Kunstsenter før vi kom frem til Solvikbukta og Blommenholm båtforening. Vi krysset nok en gang E18, så Sandviksveien og Gml Drammensvei, før vi avsluttet med stigningsløp opp siste bakken til Malmskriverveien og Skattens hus. En flott tur med variert tempo underveis.