27 januar 2014 Østmarka – Haraløkka-Ekerud

27 januar

Skitur i Østmarka. Fra Haraløkka tok jeg løype opp fra grusbanen til Ulsrud og Østmarksetra. Fortsatte så i lysløype til Mariholtet og over demningen. Hadde ikke tatt med hodelykt denne gangen siden jeg skulle følge løypa videre mot Vallerud. Forholdene på denne siden av Elvåga var gode, og i flotte spor gikk det greit videre. Passerte Lintjern og skled ned bakken til Ekerud.

Lintjern   (gml: foto)

Her krysser jeg p-plassen og så langs veien forbi Bjørndal-Elvågaseter. Tar en naturløype fra Bjørndalsmyra hvor det er mye snø og dårlig med spor, men jeg følger denne forbi Igletjern og frem til lysløypa mellom Vallerud-Mariholtet.


Løype mellom Vallerud-Mariholtet, til høyre Elvågaveien til Deledalen  (gml: foto)

Tar så samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. Det var nokså mange ute denne kvelden og særlig var det mange i Vallerudløypa som var i en svært god stand. All honør til løypemannskapene i Lørenskog.


 

Ca 21,4 km


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top