9 september 2013 Østmarka


Fra Haraløkka forbi grusbanen og videre opp til Ulsrud og Østmarksetra. Følger veien videre til Sarabråten, Sleppa, Hestehullet og frem til blå sti ved Igletjern. Har ikke tidligere vært ved dette tjernet, og tok derfor turen dit i dag. Her var det en flott sti på mykt underlag og etter ca 200-300 m dukket tjernet opp. Fra ett utspring høyt over vannet, var utsikten flott og på motsatt side var det et hull i fjellet der vannet renner ned til Nord-Elvåga.


sti på mykt underlag ved Igletjern

Jeg tok sti tilbake til grusvei og fortsatte så frem til krysset ved Haukåsveien. Her tok jeg blå sti til høyre og hadde tenkt meg til Gullsmeden over Bestemoråsen, men ved passering av en bekk tok jeg til høyre og fulgte så en umerket sti. Denne gikk på østsiden av Igletjernet og på vestsiden av Dalbakkåsen.Det var flere stier eller rettere sagt tråkk i flere retninger, men ved Delimyrene krysset jeg Deliløypa og skrånet så ned mot Elvåga. Passerte en Ola dilt?post og så dukket blå sti opp. Denne fulgte jeg frem til Gullsmeden.


Skilt kryss ved Gullsmeden

Her ved Gullsmeden var det nå gjort store utbedringer av skiløypa. Det er nå planert med stein og løypa er blitt bredere. Dette blir nok bra til vinteren for dette er en flott løype mellom Gullsmeden og Hestehullet.

Jeg fulgte grusvei fra Smeden og opp til Høyås, forbi Ødegården og videre til Rustadsaga. Her i Rustadsagabakken, traff jeg herregruppa til Rustad IL som med staver var i fult firsprang opp bakken. Jeg kunne jo ikke være dårligere og løp opp bakken riktignok uten staver, men til applaus fra karene som stod øverst i bakken. Jeg fortsatte så over Skredeerløkka og var straks tilbake på Haraløkka.

 

Ca 12,2 km

 

1 t 36 min


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top