24 juni 2013 Østmarka – Bestemoråsen

 

Fra Haraløkka til Ødegården via Rustadsaga. Tar blå sti videre forbi sandtaket, så opp til Øgårdsmåsan og skogsvei. Denne følger jeg mot Langvannsbekken, men tar så blå sti til venstre og etter ca 700 m er jeg ved Gullsmeden. 

 


Gullsmeden

 

Siden jeg skal starte i Nordmarkstraveren senere i høst, prioriterer jeg mest mulig løping på sti. Fra Gullsmeden klyver jeg opp rød/blå løype og så blå sti til høyre som jeg følger over Bestemoråsen og frem til veikryss ved Mariholtet. Terrenget over åsen er flott og man har stedvis utsikt mot Nord-Elvåga.

 


Nord-Elvåga sett fra Bestemoråsen – 269 moh.

 

Fra veikryss ved Mariholtet tar jeg til venstre og etter ca 400 m dukker det opp en blå sti til høyre mot Sarabråten og Hauktjern. Jeg følger denne stien som er nokså bratt i starten, men veldig fin videre over Sarabråtåsen. Etter å ha passert Heftyes vannbaseng som han lot bygge for vann til Sarabråten, kommer man ned på grusvei ved Sarabråten.

 


T.Heftye fikk bygget denne kulpen for vann til Sarabråten

 

Jeg følger grusvei videre og løper hele veien til Haraløkka inkl. Korketrekkeren uten stans. Stedvis mye vann, men stort sett var det ok på stiene.

 

Ca 12,8 km

 

1 t 36 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top