6 mai 2013 Lutvann rundt

 

Fra Haraløkka på grus forbi Ulsrud, Østmarksetra, Korketrekkeren og videre til Nøklevann. Tar til venstre mot Lutvangen og så sti videre opp Lutdalen til stikryss ved Lutvann. Det var herlig å kunne være ute i shorts og t-skjorte igjen.

 

<!–[if !vml]–>
Stikryss i sydenden av Lutvann

 

I krysset tar jeg til høyre og klyver opp på østsiden av Lutvann. Det går bratt opp og like bratt ned på andre siden mot Lut.

 

<!–[if !vml]–>
Lutvann sett mot Lut

 

Følger grusvei ca 300-400 m, så blå sti til venstre langs Lutvann på vestsiden. Her er det mange fine utsiktsplasser og det er flott å se vannet fra høyden.

 

<!–[if !vml]–>
Lutvann sett mot nord.

 

Det var enkelte partier hvor det var blødt, men ellers tørt og fint rundt vannet. Jeg tar en sti til høyre og straks etter er jeg på grusveien ved Rundtjern. Tar til høyre, passerer vannet og så blå sti til venstre mot Solbergvann.

 

<!–[if !vml]–>
Solbergvann. Kun rester av is nå

 

Fra stikrysset på andre siden av vannet, tar jeg til venstre mot Ulsrud og baksiden av Østmarksetra. Svinger så til venstre og deretter til høyre. Følger delvis “UVR-runden” frem til stikryss hvor UVR tar til høyre. Jeg imidlertid, fortsetter rett frem mot Sørli og Haraløkka.

 

Ca 12,4 km

1 t 46 min

 

flere bilder samme tur:


Lutvann sett fra øst


fra Lut


denne ligger på vestsiden, fra siste istid


flott sti på vestsiden


Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top