7 juni 2012 Landevei

7 juni

Trim i arb.tiden. Fra Sandvika fulgte jeg RV 164 til rundkjøring og RV 162 (Lindelia) til ny rundkjøring. Her krysser jeg Bærumsveien i en undergang, Vallerudveien til Valler og så Dæliveien videre mot Dælivannet.

 


Dæliveien, asfalt i starten og så grus hele veien forbi vannet til Gådthåp.

 

Følger Dæliveien videre langs Dælivannet, forbi Hestebråtan til veikryss.

 


Langs Dæliveien ved Hestebråtan står disse skiltene og minner om tidligere tider

 

Her kunne jeg ta rød sti tilbake til Valler på motsatt side av vannet, men jeg tok til venstre og etter ca 500-600 m var jeg oppe ved Gamle Ringeriksvei på oversiden av Gådthåp.

 


Kolsås-massivet og  Dælivann

 

Jeg tar til høyre og passerer Haslum kirke og Haslum. Følger Kirkeveien nedover til Prestveien, så langs Engervannet og tilbake til Sandvika. Tok 3 intervaller der jeg teller 250 på høyre ben, så 50 rolige osv..langs Prestveien og Engervann.

 

Ca 11 km, 1 t 16 min

518,6 km

 

flere bilder fra samme tur

 


Dæliveien, Søndre Kolsås i bakgrunnen

 


Dæliveien mot Gådthåp


 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top