11 – 18 juni 2012 Østmarka

11 juni

Fra Haraløkka til krysset ved Mariholtet via Sarabråten. Blå sti langs Nordre-Elvåga over Bestemoråsen til Gullsmeden. Grusvei opp til Høyås og Ødegårdsletta. Tar til venstre i krysset, opp bakken og videre mot Fjellstad der jeg svinger høyre inn gml.lysløype. Så på blå sti til grusvei ved Hestehagen. Følger veien forbi Rustadsaga, opp Rustadsagabakken, over Skredderløkka og tilbake til Haraløkka.

 

Ca 14 km, 1 t 22 min

532,6 km

 

18 juni

Fra Harløkka til Rustadsaga og videre til Høyås. Følger skogsvei til Ødegårdsmåsan og så på blå sti langsmed Langvann.

 

 
Kanadagås i sivet ved Langvann

 

Følger så en rød/blå sti til løypekryss. Tar til venstre mot Smørhullet og så til høyre i Flyktningeruta (Timian) mot Østmark Kpl. Litt føre kløfta, går det en sti ut til høyre. Denne følger jeg ca 150 m fram til hulene der Milorg gjemte våpen under krigen. Har ikke tidligere sett hulene og det var derfor artig å ta en titt.

 


Utenfor hulene står dette skiltet

 


Ikke så store hula… men stor nok til sitt formål den gang

 

Jeg kommer meg tilbake til kløften, klyver opp skrenten på trapper laget den gang da Flyktningeruta var i bruk og fortsetter så frem til Smalvann og Østmark Kpl.

 


Smalvann mot nord

 

Jeg forlater flyktningeruta ved Rundvann og følger blå sti videre over Skullerudåsen, ned Fjellstadbakken, krysser lysløypa og videre i gml lysløype frem til Hestehagen ved Rustadsaga. Løper opp Rustadsagabakken og videre tilbake til Haraløkka. En flott tur der det stedvis var nokså blødt men men, ellers veldig bra.

 

Ca 12,5 km, 1 t 39 min

545,1 km

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top