Haraløkka – Sæter – Hauketo – Gjersrudbekken….

29 januar 2018. I utgangspunktet var planen å gå på ski, men ettersom det snødde våt nysnø som ville være lim under skia, valgte jeg heller en tur med joggesko langs landeveien.

I tett snøvær satte jeg avsted langs Bølerlia til Nøklevann skole og ned til Rustadsaga før jeg tok Generalen til Skullerud. Deretter tok jeg Skullerudbakken ned til Skulleruddumpa og så videre langs Nordstrandveien til Sæter. Her svinger jeg til venstre inn Ekebergveien som jeg følger ned til Ljabruveien-Nedre Prinsdalsvei ved Hauketo.

Nedre-Prinsdalsvei – Hauketo

Gangbru over Nedre-Prinsdalsvei

Her i fra, tar jeg gangvei langs Gjersrudbekken til Klemetsrud. Underveis snør det tett, men 2-3 cm snø er god demping og det går greit å løpe. Fra Klemetsrud følger jeg gangvei opp mot Brenna. Midt i bakken kommer jeg til å tenke på en gang da jeg syklet opp den samme bakken hvor en kar på rulleski brukte meg som hare. Han tok meg igjen innen jeg nådde toppen og da han var på vei ned igjen for et nytt drag, så jeg at det var Anders som kom susende nedover. “Anders har senere foruten flere verdenscupseiere tatt en individuell VM-bronse i Ski-Vm i Falun samt at han også er verdensmester i stafett”. Gratulerer!!

Jeg smilte litt for meg selv mens jeg fortsatte nedover til Dal og deretter langs Vinterveien til Skulleruddumpa. Her går jeg opp Skullerudbakken før jeg tar samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. Snøværet til tross – så var dette en fin tur.

Ca 16 km

1:48

#mosjon #løpetur #trening #runforfun #treningerbestute #løpeglede

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top