Østmarka; Fjellstad – Slettfjell – Sarabråten….

Rolig kveldstur rundt Nøklevann inkl Slettfjell. Vel – helt rolig ble det ikke da det var litt dramatikk ved Hauktjern.

Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole før jeg tok veien den skolebakken til Rustadsaga og Skullerud skole. Her i fra, tar jeg grusvei til veikryss i sørenden av Skareperudtjerne. Jeg svinger til venstre og løper delvis opp hele baken til Fjellstad. Det er nokså varmt, men det går greit.

Jeg passerer Ødegården før jeg fra Høyås tar blå sti over Slettfjellet. Dette er en favoritt sti og når underlaget er så fint som nå, er det bare å nyte turen videre til Hestehullet. Underveis hører jeg et helikopter som ikke er langt unna, men tenker ikke mer over det.


Blå sti over Slettfjell – Østmarka

Fra Hestehullet setter jeg kursen mot Sleppa og Sarabråten. Blir overrasket da jeg kommer til Sleppa og ser en brannbil med blålys komme opp bakken så fort det var mulig og som svinger til venstre mot Sarabråten. Og siden jeg skulle samme vei løper jeg etter i en sky av støv som virvles opp. Det er virkelig tørt på veien nå.


Brannbil på Sarabråten. 

Da jeg kommer til Sarbråten stanser brannbilen og to karer (brannmenn) løper opp i skaret mot Hauktjern. Jeg grøsser idet jeg passerer bilen med tanke på hva som har skjedd. Trolig en fallulykke da dette er et mye brukt klatreområde. Jeg håper det går bra tenkte jeg mens jeg fortsatte nedover mot Nøklevann.

Brua i Korketrekkeren – Østmarka

Til en forandring svinger jeg til venstre ved Merrapina og tar gammel vei ned til Nøklevann før jeg følger grusvei videre rundt på den andre siden og opp Korketrekkeren. Jeg passerer Ulsrudvann og deretter Sørli før jeg avslutter med en runde på Haraløkka. Ble litt preget av hva som har skjedd da jeg så to karer med en ventende ambulanse nede på løkka, men håper det går bra med vedkommende.

Ca 11,5 km

1:18

#østmarka #oslomarka #nøklevannrundt #mosjon #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top