Follotrimmen 6. løp – Langhus skole

20 august 2014. Follotrimmen 6.løp – Langhus skole. Med avviklet sommerferie og høst i vente, var det jammen bra at Follotrimmen nå skulle igang igjen. Jeg var også denne gangen tidlig ute og rakk derfor å rusle litt for å ta noen bilder m.m.


Langhus skole 

Av Frode hadde jeg fått opplyst at løypa hadde en noe tøff start første km, men at den deretter skulle være nokså grei. På oppvarming i den første delen av løypa, fikk jeg følge av en kar som mente å kjenne meg igjen fra “bloggen” Turogtrening. Dette var både morsom og hyggelig, og etter å ha hilste på hverandre, fortsatte Jørgen og jeg med oppvarmingen mens vi begge skrøt av hvor trivelig det var å være med i Follotrimmen.

 
                   Oppvarming før start er viktig. Legg også merke til været som er i raskt endring….

Det nærmet seg start og siden jeg skulle ned i bilen med yttertøy, tok jeg like godt med Follotrimmen-glasset som man får etter fire fullførte løp. Straks etter var jeg på plass og klar for start.


kun få minutter til start, og så åpnet alle himmelens sluser seg…

Værgudene var ikke nådige denne gangen, for like før start begynte det å lyne, tordne, regne og hagle. Det var faktisk så ille at starteren spurte om “starten” skulle utsettes, men da kom det fra alle et stort….NEI, og like etter startet løpet. Jeg hadde stilt meg opp lenger fremme denne gangen og var bra med fra start. Jeg ble liggende omtrent midt i feltet som strakte seg raskt ut. Passet på å ikke bli for ivrig den første km. Deretter flatet det ut og det gikk nå greit å øke farten.

Løypa fortsatte så på grusvei og sti. Jeg hadde en god flyt og synes det gikk greit. Det regnet fortsatt og stiene var blitt til bekker, men det gikk greit bare man var forsiktig. Jeg følte at jeg hadde en god progresjon i løpet og passerte flere underveis. I den siste bakken ut av skogen og ned på gangveien, var all forsiktighet lagt til side, og jeg formelig stupte ned bakken. Vel nede på gangvei og mot mål, var det bare å fullføre som best man kunne. Med tiden 27:11, var jeg godt fornøyd med gjennomført løp.

Etter å ha snakket litt med Frode og andre om løpet osv., takket jeg for meg, og gikk så mot bilen. Her hilser jeg igjen på Jørgen, som stod parkert rett bak min bil. 

Jeg registrerte også at det hadde sluttet å regne…typisk nok, og innen jeg reiste fra Langhus, så kom jammen sola også.

Til tross for lyn, torden, regn og hagl, så var det bare blide ansikter å se etter løpet, herlig:)

Etter fire fullførte løp i FT, får man Follotrimmen – glasset

Ca 5,4 km

27:11

 Mer om FT 6.løp på Sportsmanden.no

#follotrimmen #løp #mosjon #kondisjon

flere bilder fra FT 6 løp følger:

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top