Landevei; Haraløkka – Ekeberg – Hellerud….

18 august 2014. Fra Haraløkka til Nøklevann skole og ned skolebakken. Følger “Generalen” forbi Langerud og så gangvei over E6 og opp Grisebakken til Glimmerveien. Jeg hadde tatt på jakke siden det regnet og var småsurt, men så kom sola frem og da ble det veldig varmt…puh. Ved Munkelia st. tok jeg til høyre ned bakken, over “Obersten” og så videre langs Freidigveien til Ekebergveien. Denne følger jeg så over sletta til Ekeberg camping.


over sletta mot Ekeberg camping

Tar til høyre inn Stamhusveien forbi Ekeberg skole og Vårveien videre til Ryen. Her fortsetter jeg på gangvei til Manglerud og Høyenhallveien. Denne tar jeg så til Høyenhall hvor jeg krysser Østensjøveien. Går opp Skøyenbakken til Thygesons vei.


Thygesons vei 

I Thygesons vei finner jeg i skråningen ned mot t-banen at det er kastet ting som kjøleskap, TV, osv., dette er uhørt. Synd det ikke kan spores tilbake til eier.

Fra Hellerud st. tar jeg Tvetenveien opp mot Tveita. I og med at jeg skulle innom Hermann for å hente noe på vei hjem, var jeg litt tidlig ute, så jeg fortsatte derfor langs Tvetenveien over brua til Hellerud. Tok til høyre inn mot Hellerudveien og så langs denne forbi Trasop og frem til Tyristubbveien. Hentet jeg det jeg skulle, og satte så avsted mot Olav Nygårdsvei og Haraløkka. Jeg avsluttet med stigningsløp den siste biten.

Ca  19  km

1:52

#løp #trening #mosjon #landevei #kondisjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top