Kolsås rundt fra Sandvika via Bærums Verk -og Steinsvann (De dødes tjern)

13 september 2018. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget følger jeg Sandvikselva og Skuiveien til Vøyenenga før jeg krysser Isielva ved Kølabrua. Deretter tar jeg en gangvei opp til Wøyen gård og Gamle Lommedalsvei. Været er bra – fin sensommersol og passe varmt.

Gangvei fra Kølabrua til Wøyen gård

Jeg følger langs Gamle Lommedalsvei til Bryn kirke og deretter langs Lommedalsveien til Bærums Verk. Underveis både går- og løper jeg om hverandre såkalt “gågging” da jeg ikke er like motivert for å løpe hele veien, men tror at dette kommer seg etter hvert.

Verksgata i Bærums Verk – Bærum

Fra Bærums Verk følger jeg Guldbrandslia et stykke før jeg i en undergang krysser Gamle Ringeriksvei og stuper rett inn i noen trapper. Og 92 trappetrinn senere fortsetter jeg oppover Bakerovnsberget som er nokså bratt. Vel over toppen (puh) var det godt å kunne løpe slakt nedover langs Øvre Toppenhaug et stykke før jeg tok gangvei videre til Steinsvannet.

Her ved Steinsvannet ble <<De dødes tjern>> en norsk krim-, trhiller og skrekkfilm fra 1958 spilt inn. Filmen var basert på Bernhard Borges (et psevdonym for Andre Bjerke) roman fra 1942.

 

Ved Steinsvannet (De dødes tjern) Lager nyinnspilling av <<De dødes tjern>>.

Etter noen bilder og en drikkepause følger jeg Gamle Ringeriksvei videre og nå går det jamt nedover. Herlig! Underveis passerer jeg Stein gård og Godhåp før jeg ved Haslum kirke tar høyre inn Kirkeveien og deretter Prestveien. Det har blitt mye løping nedover og jeg kjenner det i bena, men lags Engervannet, er det flatt.

Langs Engervannet til Sandvika

Jeg forsøker å holde et jamt tempo, men siste biten til SBC-bygget ble slitsom. Kolsås rundt var litt lengre enn jeg husket, men uansett, en fin tur.

ca 19 km

1:55

#løpetur #trening #mosjon #budstikka #kolsås #turogtrening #treningerbestute #runforfun #running

92 trappetrinn opp til Bakerovnsberget

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1239

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top