Follotrimmen 7.løp – Siggerud

           Follotrimmen løp 7 – Siggerudhallen.  6 km terreng/vei.

Siden det ikke ble UVR i forrige uke, ( kona og jeg på konsert med  Roger Waters og The Wall i Telenor Arena) og at det ikke er UVR denne uken, bestemte jeg meg for å reise ut til Siggerud for deltagelse i Follotrimmen.

Det var ikke lange kjøreturen fra Haraløkka til Siggerud så jeg var ute i god tid før start kl 18.00. Fikk så regisrert meg med navn osv., og med nr. 396 på brystet, tok jeg meg en runde for oppvarming.

Jeg har ikke tidligere deltatt i Follotrimmen og heller ikke vært i denne delen av Sørmarka før, så dette ville bli en ny opplevelse. Vel har jeg vært i Siggerudhallen før, men da var det loppemarked her. 


Start og mål

 


Siggerudhallen vel 20-25 min før start kl 18.00

Etter litt oppvarming i den første delen av løypa som denne gang var lagt til høyre for skiløypa og så ned til Vevelstadveien, gikk jeg tilbake til hallen og her traff jeg på Frode Monsen. Vi hilste og pratet litt om løpet. Han kunne fortelle at løypa gjorde en sløyfe i terrenget, og at avslutningen var den samme som de første 1,5 – 2 km. Det skulle og være en kraftig stigning etter ca 1,5 km og at denne kunne bli tøff å løpe ned. Vi ønsket hverandre god tur og så gikk vi til start.  

Siden det var fellesstart for alle, stilte jeg meg opp litt bak i feltet for en rolig start. Tenkte at en tid rundt 36 min skulle være mulig. Klokka ble 18.00 og startskuddet gikk. Det gikk greit ut fra start men etter ca 50-60 m, ble det noe kø og vi måtte gå et stykke før det løste seg opp. Vel nede på Vevelstadveien gikk det greit og jeg holdt her følge med to karer som forserte flere løpere før vi svingte av veien. Jeg skimtet den mye omtalte Oksrudbakken eller “hestedreperen” som Frode kalte den, og tok det rolig frem til bakken. Løp opp det meste av bakken men gikk siste biten over toppen. Her i fra og videre var veien grei. Vi krysset Oksrudveien, passerte Stallerud og Speiderhytta før løypa fortsatte på sti. Underlaget var bra og det gikk greit videre. Passerte 3 km og alt såre vel. Jeg passerte flere underveis i terrenget og var godt fornøyd med eget tempo. Fikk heng på en kar som løp fort nok og jeg ble dratt med over ei myr og straks etter var vi på Oksrud. Etter ca 100-200 m på vei, tok så løypa av på en sti som førte frem til veien. Her tok vi til høyre for retur samme vei som vi kom. Det gikk bra ned Oksrudbakken og langs Vevelstadveien kunne jeg øke farten.  

Mot mål (foto: Trond T.Hansen – Sportsmanden.no)  

Synes jeg fikk til en bra avslutning, der jeg stupte ned bakken og i mål. 

Tok en titt på klokka som viste 33.55, jøss tenkte jeg…dette var bra. Godt fornøyd med gjennomført løp, ruslet jeg ned til hallen og fikk noe å drikke fra noen hyggelige damer som serverte. Mange takk.  

Etter en oppsummering av løpet, en prat med Frode og Christoffer samt et foto, takket jeg for meg og satte så kursen hjem.

            Dette var en flott opplevelse og til deg Frode, gratulerer med klasseseier. 


                     FT – Siggerud. Etter vel gjennomført løp     (foto:Christoffer Ladstein)  

Ca 6 km

33 min 55 sek. 

          Se billedrapport fra FT – Siggerud her: http://www.sportsmanden.no/archives/6256

             Resultater her: http://www.sportsmanden.no/archives/6250

             #follotrimmen #løp #mosjon

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Follotrimmen 7.løp – Siggerud

  1. Hei Christoffer!

    Takk for sist og takk for flott bilde du tok av Frode og meg.

    Jeg liker godt å ferdes i terreng og etter å ha lest om FT i Sportsmanden.no , ble jeg fristet for en tur til Siggerud. Har studert kart i ettertid og derav detaljer fra løypa.

    Ja, jeg skal tipse om løp i vårt nærområde dvs., Østmarka så snart det er løp men kan nevne at vi har 3 x UVR (Ulsrudvannet rundt) igjen før høsten. Løp 6 er i morgen kl 18.00, men da er du i Hvitsten. Senere i høst 12.10.2013 er det NVR (Nøklevann rundt) se link: http://www.noklevannrundt.no
    7 sept. deltar jeg i Nordmarkstraveren, men kanskje sees vi ved en anledning, hadde vært hyggelig. Uansett får du ha lykke til med dine løp utover høsten.

  2. Hei Arvid!
    Hyggelig at du likte deg i mitt/vårt treningsomland! Småimponert over hvor detalj og navnerik din reportasje er, ikke verst når en ikke har ferdes her tidligere!
    Du får tipse om morsomme løp som er verdt å få med seg på dine kanter, lover ikke at jeg har tid, grunnet 3 aktive barn, men en vet aldri, og plutselig er barna noe større og med det åpnes muligheter for å utvide sitt territorium! Først blir det dog Follotrimmen fra Hvitsten nå torsdag, Årungen, Ås, søndag, SkiLøpet, Ski, 7. sep, og sesongens “høydare”, 42 km i Oslo 21. sep! Full rulle med andre ord, i min 2. løpssesong! Vi sees muligens noen av nevnte steder!?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top