19 august 2013 Østmarka – Fri-Elvåga rundt

 

Fra Haraløkka til Mariholtet via Sarabråten og Sleppa. Over demningen og så blå sti på østsiden av Fri-Elvåga.


blå sti øst for Fri-Elvåga

        

Passerer Toresplassen som nå kun er en bålplass nede ved vannet.

Krysser Ellingsrudbekken, velger sti som ligger inntill grusveien, og så tilbake til Mariholtet. Tar grusveien videre til Hestehullet og så sti over Slettfjellet til Ødegården. Passerer en gjeng med yngre terrengsykkelister som er ute og trener. De flytter seg og det går greit å ta seg forbi.


Ødegården sett fra Ødegårdssletta

Ved Ødegården hilser jeg på karene i Rustad IL der de er igang med bakkedrag opp til Høyås. Jeg for min del, fortsetter over Ødegårdssletta og velger veien til venstre mot Fjellstad. Her tar jeg til høyre ca 200 m, så sti til venstre og ned til hestehagen ved Rustadsaga. Jeg går opp bakken og ved Skredderløkka hilser jeg på en gjeng med yngre skiløpere i Rustad IL, før jeg er tilbake ved Haraløkka.

Det var mange “Birkebeinere” på sykkel denne kvelden og særlig i Haukåsveien der de kjører drag opp til Branntårnet. Mange var det også som tok veien over til Vallerud-Skårer i Lørenskog.

 

Ca 18,1 km

 

1 t 59 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top