Follotrimmen 3. løp – Hebekk i Ski

21 mai 2014. Follotrimmen 3. løp – Hebekk, Ski. Det gikk greit med trafikken og ca kl 17.30 parkerte jeg på baksiden av Hebekk Skole. Jeg ruslet så litt rundt i området ved skolen, tok noen bilder, og snakkket så litt med Ole Martin. Etter å ha lagt igjen yttertøy i bilen, var det tid for oppvarming. Jeg passerte mål som lå i Humleveien og fant så frem til starten som var lagt til Løvliveien.

Sammen med flere andre, løp jeg fra start og et stykke oppover i Hebekkveien. Jammen en tøff start tenkte jeg, her gjelder det å ta det rolig slik at man ikke stivner innen toppen. På vei tilbake til start traff jeg så gutta fra Sætre. Jeg fortalte om starten på løypa, og at den kunne være nokså tøff frem til 1 km.

 


fra start går løypa opp Løvliveien, Hebekkveien og så Lysneveien til Myrveien. En tøff start.


Straks klart for start

Tiden gikk fort og det var straks klart for start.  NK og jeg stilte oss opp midt i mengden mens de to andre Sætre-gutta, stod lenger fremme. Vi ønsket god tur og så var løpet  i gang. Vi kom oss greit avgårde og fant vår plass i mengden. Tenkte å holde ryggen til NK så lenge som mulig og da han økte farten inn Lysneveien hang jeg meg på.

Det gikk greit videre og fra Myrveien tok vi av på sti og så forsvant vi inn i Hebekk skogen. Her var terrenget bra og bortsett fra enkelte søledammer, var forholdene svært så gode. Vi fulgte så en grusvei (gml Kongevei) i ca 2 km. NK og jeg som stadig holdt følge, passerte flere på dette strekket, men da løypa fortsatte på sti, hadde jeg fått et forsprang på NK.

Det gikk nå slakt oppover og med heng på 3-4 stk, var jeg fornøyd med eget tempo. Vi skiftet litt på det å ligge foran og ved passering 7 km, kom vi samlet ut på Oppegårdveien. Her kunne man se lagt fremover og jeg forberedte meg på en langspurt, men så svingte løypa brått til venstre, og straks  var vi i mål. Det ble derfor så som så med en spurt, men uansett var jeg fornøyd med eget løp.


På vei mot mål. (Foto: Frode Monsen, Sportsmanden.no)

Traff så de to yngste gutta fra Sætre, og sammen heiet vi NK i mål.  Vi var alle fornøyd med både løype og løp, og særlig likte vi terrenget i Hebekk skogen.


Vel i mål og fornøyd med dagens løp


Sportsmandens redaktør Frode Monsen, stod selv bak kameraet etter å ha kommet i mål.

Etter å ha oppsummert løpet med Sætre-gutta, Ole Martin og Frode, gikk jeg så til skolen for å hente drikke. Her hilste jeg på Janicke som jeg også vekslet noen ord med, før jeg takket for meg, og satte kursen hjem. En flott tur i Hebekk skogen tenkte jeg, og nok en gang, var det gøy å være med.

Ca  7,4  km

37:59

Mer om Follotrimmen på Sportsmanden.no

#follotrimmen #mosjon #løp #trening

Flere bilder følger:


utsikt fra baksiden av skolen


snart start


Marco Mauricio i oppvarming


NK mot mål

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top