Skitur i Østmarka fra Haraløkka til Branntårnet – t/retur….

4 februar 2019. Skitur fra Haraløkka til Branntårnet – en tung tur der jeg brøytet spor det meste av veien, men allikevel, en flott tur.

I tett snøvær staket jeg forbi p-plassen på Haraløkka og inn i Blindløypa. Her var det flotte spor, men med 2-3 cm nysnø, ble det litt brøyting underveis. Ved Bråten tenner jeg hodelykta før jeg sklir ut på Nøklevann. Det både blåser og føyker snø på kryss og tvers og sporene viskes bort, men det går greit og straks etter Kattisa er jeg i lysløypa ved Kattismyr. Herfra følger jeg lysløypa videre til løypekryss ved Mariholtet.

Med påsatt hodelykt tar jeg fatt på oppstigningen til Branntårnet der jeg følger Haukåseveien videre. Også her er sporene visket bort med nysnø som kommer fykende. Og mens jeg labber og går, tenker jeg at dette uansett er fin trening og ikke minst – er det en flott opplevelse når Branntårnet dukker opp på Haukåsen. Herlig!

 

Branntårnet på Haukåsen i Østmarka

  

Fra Branntårnet returnerer jeg samme vei som jeg kom. Underveis var forholdene blitt noe bedre ettersom det var flere i løypene, men over Nøklevann, var sporene delvis borte. Slitsomt, men fin tur.

ca 17,3 km

Se Strava HER

#østmarka #oslomarka #winter #skitur #crosscountry #turogtrening #skiforeningen #mosjon #visitøstmarka #visitoslo

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top