Skitur i Østmarka og Blindløypa….

7 februar 2019. Det snør tett og er på grensa til sludd, men jeg tar noen runder i Blindløypa (Handicapløypa) for å teste fellski jeg har lånt av nabo Terje.

At jeg skulle prøve fellski var med tanke på at jeg skulle bruke disse i HK-marsjen lørdag 9. februar, men pga varslet væromslag fra fredag kveld med plussgrader og regn, bestemte jeg meg for å droppe rennet…. 

ikke det at jeg ikke kan gå, men selvsagt ønsker jeg gode forhold for en best mulig opplevelse. Det skal liksom ikke være “tøft” å gå turrenn og særlig ikke på mitt nivå, men respekt til de som går uansett vær.

Jeg staket fra Haraløkka til p-plassen og deretter inn i Blindløypa. Det var litt nysnø i sporene, men det var helt ok. Jeg går 5 runder den ene veien før jeg tar 2-3 runder motsatt vei.

Blindløypa (Handicapløypa) mellom Haraløkka og Nøklevann

 

I og med at det snør tett og at det er overvann på Nøklevann, er Blindløypa helt perfekt. Her er vi flere som går runde på runde og forholdene er bra.

 

Blindløypa ved Skredderløkka (gml: foto)

 

Hva så med skiene som jeg tester? Jeg hadde flyttet bindingene litt bakover for best mulig glid og jammen gled de overraskende bra. At det ble noen glipp på feste var inte problem og totalopplevelsen var så bra at jeg vurderer faktisk å skaffe meg slike. Godt fornøyd med gjennomført test staket jeg den siste biten hjem.

 

 

ca 15,6 km

Se Strava

#haraløkka #østmarka #skitur #fellski #crosscountry #rossignol #mosjon

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top