Sandvika – Kjærlighetsstien – Grønsund …

Trim i arb.tiden eller Bevegelse i arbeidstiden (BIA) som det også kalles på kontoret. Heldige er vi som har en arbeidsgiver som tilrettelegger aktiviteter slik at flest mulig stimuleres til deltagelse. I utgangspunktet skal aktiviteter organiseres som gruppeaktiviteter der det er mulig, men etter en avklaring med nærmeste leder, kan trening med 1-2 timer per uke utføres alene når arbeidssituasjonen tillater det. Vi (på kontoret) har en løpegruppe som har det til felles å løpe intervaller. Men det er ikke alle som er like glad i å løpe intervaller og derfor har min sjef som også er  medlem av Team Sportsmanden sagt at jeg kan løpe alene eller sammen med andre.

 

Billingstadveien

 

Fra SBC-bygget i Sandvika tok jeg Jongsåsveien et stykke før jeg fulgte Sandviksveien og Billingstasletta videre til rundkjøring. Her svinger jeg til høyre inn Billingstadveien. Det er nokså bratt og jeg går det meste av veien før jeg svinger inn Åstadveien. Jeg går og løper litt om hverandre, men fra toppen, krysser jeg jernbanen. Straks etter kommer jeg inn på “Kjærlighetsstien” i Asker. En sti jeg har tatt flere ganger før, men lenge siden sist. Underlaget er bra og det er bare å nyte … se bilder

 

Kjærlighetsstien i Asker er en forlengelse av Åstadlia og ble anlagt av eier av Åstad gård i 1890-årene som et alternativ til Skustadgata som ble for bratt for hestetransport når foret skulle kjøres hjem fra jordveiene her nede.

 

 

Kjærlighetsstien omgitt av Lindetrær og stabbesteiner fører fram til Skustadgata hvor man også kan henge på broen og se på Neselva.

 

Skustadgata

 

 

 

Landskapet i området er vakkert. Jeg tar noen bilder før jeg forlater Skustadgata og tar Torstadveien videre forbi Berger- og Torstad gård til Billingstadsletta. Jeg løper over veien til Nesbru og deretter inn Nesbruveien. Denne følger jeg forbi IKEA hvorfra jeg bråbestemmer meg for å ta kyststien videre fra Grønsund.

 

Kyststien fra Grønsund

 

 

Det er fint å løpe langs sjøen og bort til rundkjøring ved Gyssestad. Herfra tar jeg samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. En flott tur i fine omgivelser som kan anbefales.

Ca 11,2 km

1:12

Se tur på Strava HER:

Se også Sandvika Holmen – tur/retur HER:

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top