20 – 23 februar 2012 Østmarka og Landevei

 

20 februar

Fra Haraløkka og over isen til Kattisa og videre til Peters. Sklir på isen/holka

over til Deledalen og videre til Mariholtet. Siden jeg hadde klister KR22 ble det

til at det iset noe, men greit alikevel. Fra Mariholtet fulgte jeg lysløypa til

Kattisa og så over Nøklevann til Bråten og Haraløkka. Brukte 1 t 32 min

 

Ca 16,1 km

 

 

23 februar

 

Trim i arb.tiden. Langs Engervannet til Haslum og videre langs Kirkeveien til

Haslum kirke.

 

 

 


       Haslum kirke.

 

Passerer kirken og tar så Gml.Ringeriksvei videre mot Bærums Verk.

Det stiger jamt, og etter drøyt 1,5 – 2 km er man oppe på toppen ved Stein gård.

 

        
           Stein gård

 

Jeg fortsatte på gangvei men måtte ut i veien da det ikke lenger var noen gangvei.

Det gikk nå bratt nedover og det ble litt skummelt med møtene biler som kuttet

svingene, men det gikk greit og vel nede i en rundkjøring tar jeg til venstre og følger Lommedalsveien videre. Straks etter er jeg ved Bærums verk.

 


Bærums verk

 

Her var det fortau og det gikk greit videre. Følger Lommedalsveien til Bryn skole

og videre mot Kirkerud.

 

                   
                    Søndre Kolsås topp

 

        
            Over jordene mot Kirkerud

 

 
Kirkerud bakken

 

Jeg passerte Sandvikselva ved Vøyenenga, forbi Kirkerud bakken og videre langs

Skuiveien tilbake mot Sandvika og Skattens hus. En flott tur der jeg nå hadde løpt

rundt hele Kolsås.

 

Ca 18,5 km, 2 t 1 min

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1239

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top