Run4life Løpet – Timesløpet og litt til…..

7 august 2020. Ferieløping på hytta ved Lyseren i Indre Østfold – Spydeberg. Siden det i 2019/2020 er blitt anlagt en gangvei mellom Spydeberg og Holli, har jeg hatt planer om å løpe denne tur/r fra Hytta. Gangveien ser kanskje litt kjedelig ved første øyekast, men da jeg på feriens siste dag skulle teste denne, kan jeg bekrefte at denne ikke er det. Gangveien som ligger langsmed Lyserenveien ligger i et landskap preget av både jorde og åker, men også litt skog. Gangveien som er mer kupert enn den gir inntrykk av skulle også by på utfordringer.

 

Kulaveien mot Haugenveien (bilde er tatt i fart)

 

Fra hytta tok jeg Kulaveien og Haugenveien til Holli (2 km) hvorfra jeg følger gangvei videre mot Spydeberg. Og siden jeg ikke har løpt noe de siste 10-12 dager var jeg spent på hvordan dette skulle gå, men det føltes greit den første biten. Og her forteller bilder mer enn ord.

 

Haugenveien mot Holli (bilde er tatt i fart)

 

Gangvei langs Lyserenveien (bilde er tatt i fart)
…mot Spydeberg

 

Ettersom jeg nærmet meg veikryss Lyserenveien-Karjolkroken (6 km) både kjente og skjønte jeg at tur- retur Spydeberg ville bli i lengste laget.

 

Vender her etter 6 km

 

 

Jeg vender her og tar så samme vei tilbake. Det var da jeg bestemte meg for at dette skulle bli et nytt løp til Run4life Løpet. Timesløpet eller 60-minutters passet derfor bra denne gangen. Underveis kjenner jeg at det går tyngre, men er fast bestemt på at jeg skal løpe hele veien inkl. den lange og seige bakkene opp til Holli. Her krysser jeg Lyserenveien og tar så Haugenveien videre til timen er passert. Målet underveis var å komme over 10 km så da var 10,47 helt innafor.

 

Run4life Løpet – 60-minutters fullført. Well done!

 

Godt fornøyd med fullført 60-minutters løper jeg rolig langs Kulaveien tilbake til hytta hvor det ble en frisk dusj (utedusj) og bad i oppvarmet basseng. En flott start på dagen. Herlig!

Ca 10,47

1:00

+ 1,4 km tilbake til hytta

Se løp på Strava HER:

Se flere bilder:

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top