Tur langs landevei i passe tempo – langtur….

25 februar 2019. Det var litt kjølig og glatt ettersom det frøys på utover kvelden, men så lenge man ikke fryser osv., er alt ok.

 

Klar for langtur fra Haraløkka

 

Fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia til Nøklevann skole før jeg tok “skolebakken” ned til Rustadsaga og Generealen. Passerer deretter Skullerud skole og Langerud før jeg fra Skullerudveien svinger inn Enebakkveien mot Skulleruddumpa. Underlaget var tørr asfalt, men jeg skjønner at det kan bli glatt enkelte steder ettersom det fryser på utover kvelden.

 

Og siden det er lenge siden jeg har tatt Nordstrandsveien til Sæter var det nettopp det jeg skulle denne gangen. Det stiger jamt, men det er ikke særlig bratt og det går greit videre til Sæterkrysset hvor jeg svinger til høyre. Fra Ekebergveien tar jeg inn Linbäckveien og deretter Freidigveien til Oberst Rodes vei som jeg følger frem til Karlsrud. Herfra tar jeg Cecilie Thoresens vei og Langbølgen et stykke før jeg fra Glimmerveien suser ned Griser`n på glatta til gangbru ved E6.

 

Ned Grisern og ut på gangbru over E6

Vel over tenkte jeg først å ta turvei rett opp bakken til Skullerudveien, men siden jeg var ute på langtur (15 km ++) tok jeg til venstre ned skrenten til Ekebergveien og langs denne til Skullerudveien før retur samme vei som jeg kom. Ved Skullerud ser jeg imidlertid at det kan bli snaut å ta samme vei rett tilbake til Haraløkka jfr. 15 km og tok derfor en ekstra sløyfe rundt Skullerud. Jeg avslutter en fin tur med stigningsløp den siste biten hjem.

 

ca 15,5 km

 

1:35

 

#mosjon #løpetur #trening #running #treningerbestute #turogtrening

 

Se tur på Strava

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top