Østmarka; På snødekte stier frem og tilbake over Slettfjell…….

2 desember 2021. I år som i fjor skal jeg løpe julen inn med Run4life Desember Challenge 2021 og Advenstrimmen. Målet er å sanke 100 km. med løping eller gange innen 24 desember. Det viktigste er uansett å være aktiv utendørs.

Fra Haraløkka tok jeg grusvei til Ulsrudvann og Østmarksetra før jeg fortsatte i lysløypa til Nøklevann. Siden sist mandag har det kommet bittelitt snø, men det gir bare en ekstra demping på hardt underlag. Glatt var det i hvert fall ikke.

Fra Sleppa mot Hestehullet

 

Sti- og løypekryss ved Hestehullet

 

Jeg passerer Sarabråten og Sleppa før jeg fra Hestehullet tar sti på gangbaner over myra og opp skrenten til stikryss. Herfra fortsetter jeg i rød løype et lite stykke før jeg svinger inn på umerket sti. Tanken var å ta denne frem til Gullsmeden og deretter blå sti frem og tilbake over Slettfjellet. Og som tenkt så gjort. Se bilder.

 

 

 

 

 

 

Gullsmeden (1928) vest for Nord-Elvåga i enden av veien fra Rustadsaga/Ødegården. (oslobiloder.no)

 

Etter å ha rundet Bjerringåsen kommer jeg ut på skogsvei ved Ødegården. Det var fint på sti med tynt snølag og gøy med spor etter rev, hare og mus.

Jeg løper rolig over Ødegårdsletta til Trekanten og videre på grusvei til Løkka og Rustadsaga. Går deretter opp Nøklevannsbakken før jeg løper over Skredderløkka og hjem til Haraløkka.

Da er sankingen av kilometere til Adventstrimmen 2021, påbegynt.

 

Ca 12,1 km

1:36

Se tur på Strava HER:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top