Første løpetur i 2022 – Favorittrunden….

Godt nytt år !!

Mens Einar skulle gå på ski skulle jeg ta årets første løpetur. Og siden det nå var blitt mildere skulle jeg ta «Favorittrunden» uten pigger.

Fra Haraløkka tok jeg Bølerlia til Nøklevann skole og ned skolebakken til Rustadsaga. Det var litt glatt i bakken, men jeg kom meg greit ned før jeg fortsatte langs Generalen til Skullerud næringspark.

 

Abildsøveien - 1962 (oslobilder.no)
Abildsøveien – 1962 (oslobilder.no)

 

Det gikk litt tungt og pulsen var høy, men greit med roligere tempo. Langs Enebakkveien går det greit videre forbi Langerud og Abildsøkrysset, men pga. diverse gravearbeider var det mye søle og slaps. Det var derfor ikke til å unngå å bli våt på bena, men greit så lenge man ikke fryser.

 

 

 

På gangvei over Ryenkrysset

 

Jeg følger Enebakkveien til Ryenkrysset og videre til veikryss (Svartdalsveien) der jeg tar til høyre inn Plogveien. Denne følger jeg tilbake til Enebakkveien via Manglerud. Deretter tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom.

En fin tur langs landeveien som er blitt en «Favoritt». Runden fra- og til veikryss (Enebakkveien – Plogveien) er ca. 3 km. lang. Denne tar jeg annen hver gang – enten medsols eller motsols – uansett er det like langt (haha).

Siden det ble løpt 1152,5 km i 2021 er målet for 2022 å løpe enda litt lenger.

Ca 13,2 km

1:26

Se tur på Strava HER:

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top