Haraløkka – Haugerud – Rundtjern – Nøklevann….

3 desember 2018. Det ble nesten rett fra Tenereife og tur i Østmarka da jeg skulle løpe langs landevei til Haugerud og deretter i Østmarka tilbake til Haraløkka. Det har stort sett regnet hele dagen, men pussig nok, var det opphold akkurat mens jeg var ute. Herlig.

Og med melodien fra Wenches Myhrers album <<Vi lever – 1983>> i hodet, tenkte jeg mens jeg satte avsted fra Haraløkka “fra Tenerife til Østmarka, fra sol og varme til regn og kulde, men vi lever… fra tredemølle til våte stier osv.” nynnet jeg for meg selv mens jeg fulgte Generalen og Hellerudveien til Haugerud.

Her i fra, tar jeg Haugerudveien opp til Varmesentralen hvorfra jeg tar lysløypa videre. Starten på løypa er nokså tøff og jeg både går og løper om hverandre til Appelsinhaugen, men her i fra, går det greit videre.

I løypekryss holder jeg til venstre og straks etter passerer jeg gml. skibakke (Runtjernbakken) før jeg i bunnen av denne trodde at jeg måtte vasse i vann et stykke, men heldig vis, har noen lagt ut klopper slik at jeg kom videre uten å bli våt på bena.

Rundtjern – Østmarka (gml:foto)

Fra Rundtjern følger jeg lysløypa ned Rundtjernbakkene forbi Lutvangen til Nøklevann hvor jeg svinger til høyre. Jeg går deretter opp deler av Korketrekkeren før jeg fra brua løper videre opp til Ulsrudvann og Østmarksetra. Og siden Einar og jeg har for vane eller at vi skal løpe over 12 km, tok jeg en ekstra runde i Blindløypa før jeg satte kursen hjem. Det var herlig å være tilbake i Østmarka etter en uke på Tenerife.

Ca 12,5 km

1:19

#østmarka #oslomarka #mosjon #løpetur #treningsglede #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top