Østmarka; Haukåsen – Puttåsen – Fagerholtåsen….

17 september 2018. Fra Haraløkka fulgte vi grusvei til Ulsrudvann og Østmarksetra før vi fortsatte innover i lysløypa til Nøklevann. Her svinger vi til venstre inn Lutdalen et stykke før vi tar blå sti til Branntårnet via Kroktjern og Haukåsveien.

Utsikt fra Haukåsen mot sør.

I og med at vi skulle over Puttåsen som er den høyeste toppen i Østmarka som ligger i Oslo kommune, rundet vi Branntårnet før vi satte kursen mot stikryss ved Lauvtjern. Herfra følger vi blå sti opp skrenten til Puttåsen. Det er ingen prangende utsikt her på Puttåsen, men terrenget er flott, og på mykt underlag med barnåler, nyter vi turen videre. Straks etter kommer vi innpå rød løype som vi delvis følger forbi Grønlihytta til Lutvann.

Grønlihytta – Østmarka

Fra Fagerholt tar vi blå sti over Fagerholtåsen og forbi “utsikten” før vi i neste stikryss tar til høyre mot lysløypa fra Haugerud. Denne følger vi frem til bom hvorfra vi tar turvei til Unnarennet ved Bjartbakken. Deretter følger vi Generalen til Olav Nygårds vei og opp langs denne til Haraløkka. Jeg avslutter siste biten hjem med stigningsløp.

ca 15,2 km

2:01

#østmarka #oslomarka #mosjon #trening #friluftsliv

2 thoughts on “Østmarka; Haukåsen – Puttåsen – Fagerholtåsen….