Engervannet rundt – Nesøya rundt og tur retur Holmen….

22 november 2018. Som årets siste løp i Sportsmandens Løpskarusell 2018 skulle jeg ta en nøye planlagt halvmaraton i Sandvika og omegn. En halvmaraton som ikke var av det enkleste slaget som tur retur i en flatest mulig løype, men en variert tur med enkelte høydemetere underveis.

 

Formen er brukbar og jeg gledet meg til en langtur. Været var bra, litt kjølig, men ikke kaldt. Herlig tenkte jeg i det jeg forlot SBC-bygget med kurs mot Engervannet hvor jeg skulle ta en runde. Og siden jeg tok runden med klokka sist gang skulle jeg ta motsatt vei denne gang for variasjonens skyld. Underveis nyter jeg turen med sola midt i mot.

 

Engervannet – Sandvika (gml: foto)

 

Etter ca 4 km er jeg tilbake til der jeg startet ved SBC-bygget, men her i fra, tar jeg nå turvei langs Sandvikselva et stykke før jeg fortsetter langs Slependveien til rundkjøring (slependveien-Billingstadveien-Sandviksveien).

 

Nesøybrua ved Grønsund

 

Deretter tar jeg kyststien langs sjøen til Grønsund hvor jeg krysser Nesøybrua for en runde på Nesøya. Det er nokså kupert her på øya, men det går greit, og ikke lenge etter, var jeg tilbake på brua.

 

Nesøya – Bærum

 

Som del 3 på dagens langtur skulle jeg nå ta turen utover mot Holmen før retur til Sandvika. Jeg tok Nesbruveien forbi IKEA og fulgte deretter langs Neselva til Holmen før jeg vender og følger Fekjan og Billingstadsletta tilbake. Jeg passerer 17 og 18 kilometer og det går overraskende greit, men jeg kjenner at høyre fot (PF) ikke er helt bra. Særlig når det går litt nedover. Ettersom jeg passerte 19 og 20 kilometer skjønte jeg at planlagt tur var perfekt da jeg fikk siste kilometer i favorittbakken langs Sandviksveien til Thon Hotell Oslofjord. En halvmaraton i Sportsmandens Løpskarusell 2018 høstkarusell er fullført.

 

Ca 21,2 km

 

2:04

 

Se tur på Strava 

 

#sportsmandensløpskarusell #halvmaraton #løpetur #runforfun #trening #budstikka #bærum

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1245

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top